Želite li se konačno dobro naspavati?

Otkrijte tajne onih koji znaju da je kvalitetan i energičan san zapravo samo stvar navike i pažljivo odabranog kreveta. Umor i promjene raspoloženja često se pripisuju lošim prehrambenim navikama i stresu na poslu, prerijetko tražimo razlog u tome što smo umorni i loše raspoloženi zbog kroničnog nespavanja.

Loše navike spavanja zasigurno su jedna od najčešćih nuspojava suvremenog života.

Nije važno trajanje, već kvaliteta

Loše navike spavanja zasigurno su jedna od najčešćih nuspojava suvremenog života. Često čujemo da imamo dobar noćni san tek nakon osam sati neprekinutog odmora, ali istina je da je potrebno vrijeme spavanja vrlo individualno. Dakle, istina je da trajanje nije bitno, već je najvažnija kvaliteta – nakon četiri sata dubokog, neprekidnog sna u usporedbi s onim od deset sati bit ćete bolje pripremljeni za izazove novog dana.

Kako to onda uspijeva onim rijetkima koji nemaju problema sa spavanjem i umorom? Imaju li sreće ili samo dobre i vrlo jednostavne navike?

5 savjeta dobro naspavanih ljudi

1. Svaki dan u isto vrijeme

Nije toliko važno kada ustajete i odlazite na spavanje (iako se preporučuje da budemo ispod pokrivača prije ponoći!). Važno je da to radite svaki dan u isto vrijeme. To također uključuje vikende kada želimo “prikupiti snagu” za novi tjedan. U takvim situacijama zapravo razbijamo prirodni ritam tijela pa preporučujemo zamjenu dodatnih minuta sna poslijepodnevnim odmorom.

2. Tamna prostorija

Dok tijekom dana dnevno svjetlo pridonosi produktivnosti, za kvalitetno spavanje potrebno je puno zatamnjenog prostora. Zato uklonite sve izvore svjetlosti u spavaćoj sobi. Dobro zatvorite prozore, isključite svjetla i elektroničke uređaje. Razmislite čak i o prikladnoj maski za spavanje.

3. Krećite se i uronite u duboki san

Redovita fizička tjelovježba korisna je jer poboljšava kvalitetu našeg sna. Međutim, izbjegavajte trening barem nekoliko sati prije odlaska na spavanje, jer će učinak u ovom slučaju biti suprotan.

4. Krevet nije ured

Ponekad osjećamo da radom u krevetu možemo spojiti nemoguće: odmor i rad na računalu. To nije samo loša jednadžba, te su navike dovele do općeg pogoršanja u prostoru koji je namijenjen opuštanju i smirivanju. Ljudi koji cijene odmor, svjesni su toga.

5. Pravi krevet – temelj kvalitetnog sna

Među svim zamišljenim kupnjama, odabir pravog kreveta jedno je od onih ulaganja za bolji osjećaj, koje nikada ne požalite. Ako se često probudite s bolnom kralježnicom, vratom ili glavoboljom, svakako je vrijeme da razmislite o novom krevetu te da provjerite koji vam uistinu odgovara.