S pravilnim otkucajem srca do učinkovitijeg vježbanja!

Jeste li znali da možete mjeriti idealnu brzinu otkucaja srca potrebnu za trening jednostavnom jednadžbom?

Suvremeni način života ne podržava potrebe našeg tijela za kretanjem, a ako nemamo dovoljno vremena za to moramo se pobrinuti da je naše vježbanje kvalitetno.

Često pogrešno mislimo da je znojenje dobar znak da smo učinili nešto dobro za naše tijelo, ali to nije uvijek slučaj – potrebni su vam savršeni otkucaji srca. To mjerimo i nadziremo pomoću mjerača aktivnosti. Koji su savršeni otkucaji srca potrebni za savršeni trening? Doći ćete do toga u nekoliko jednostavnih koraka.

1.KORAK: Izračunamo preporučenu maksimalnu brzinu otkucaja srca

Preporučeno maksimalno opterećenje vašeg srca ovisi o dobi i izračunava se jednostavnom jednadžbom.

JEDNADŽBA ZA IZRAČUN MAKSIMALNOG SRČANOG PULSA
208 – (0,7 x godine)
Primjer: Osoba u dobi od 40 godina ima maksimalnu brzinu otkucaja srca od 208 – (0,7 x 40) = 180 otkucaja u minuti

2.KORAK: Što želite postići s treningom?

Zanima li vas kakav je vaš idealni srčani puls prilikom grijanja tijela, kakav je kod gubitka težine i kakav je za održavanje cjelokupne kondicije?

  • 50-60% maksimalna brzina otkucaja srca – postiže se laganim pokretom – pogodno je za zagrijavanje ili za vježbanje kada se oporavljate nakon ozljede.
  • 60-70% maksimalna brzina otkucaja srca – intenzivnije vježbanje, kao što je lagano trčanje ili brzo hodanje. Ova vježba poboljšava našu fizičku sposobnost, dok istodobno pridonosi boljem metabolizmu i gubitku težine.
  • 70-80% maksimalna brzina otkucaja srca – srednje zahtjevna vježba – vježba za sagorijevanje masnoća, što popravlja vašu fizičku kondiciju.
  • 80-90% maksimalna brzina otkucaja srca – izazovna vježba – pogodna za sportaše prilikom intenzivnih treninga.
  • 90 do 100% maksimalna brzina otkucaja srca – vrlo zahtjevna vježba – pogodna za treninge visoke intenzivnosti, prikladna na kraju treninga neposredno prije hlađenja mišića kada koristimo sve skrivene energetske rezerve u tijelu.

3.KORAK: Mjerenje otkucaja srca

Najjednostavniji način mjerenja otkucaja srca je pronalaženje pulsa, tako da prstima pronađete puls na svojem zapešću i pomoću sata zbrojite otkucaje u razdoblju od šest sekundi i sve skupa pomnožite s deset.

Tijekom treninga imate malo vremena i ovakav način mjerenja je gotovo neizvediv pa je najbolji i najkorisniji način mjerenja aktivnosti pomoću pametne narukvice koju ćete nositi na zglobu.

Pogledajte našu ponudu Fitbit mjerača aktivnosti s kojim čete se konačno neopterećeno rekreirati uz optimalne rezultate.